Tzw. Ad-Blue, czy też układy SCR mają za zadanie pomagać obniżaniu wartości emisji silników wysokoprężnych i spełnianiu wymagań europejskich i światowych norm dotyczących emisji.
Obecnie te układy są kombinacją użycia tzw. płynu Ad-blue (inaczej „mocznika“) i filtrów DPF.
Producenci silników są obowiązani uniemożliwiać pracę maszyn, gdzie ten układ nie funkcjonuje prawidłowo. Dlatego jakość Ad-Blue jest zasadnicza i nieustannie jest mierzona jego jakość, a więc również skuteczność.
Aby były zachowane wszystkie jego ważne właściwości, nie może być kontaminowany zanieczyszczeniami, ewentualnie inną substancją chemiczną.
Dlatego w tych układach są używane wysokiej jakości materiały filtracyjne.
Prosty przegląd używanych filtrów do konkretnych maszyn PistenBully i Reform według typu maszyny:
PistenBully 100 | |
PistenBully 400, 600 | 5303604/UF101, VF106 |
Reform Metrac H | |
Reform Mounty |
Filtry Ad-Blue UF106 | ø 43 mm, v 68 mm |
---|