Model PistenBully 100 jest przeznaczony do utrzymania tras biegowych i do transportu osób i materiału. Jest produkowany w trzech wariantach szerokości. Najwęższy o szerokości przez gąsienice 2480 mm, średni o szerokości rzez gąsienice 2800 mm i najszerszy o szerokości przez gąsienice 3120 mm. Aktualnie jest w ofercie nowa generacja maszyny PistenBully 100 z silnikiem Cummins o mocy 253 PS, który wprowadzono na rynek w 2016 roku z normą emisyjną 4F a od 2019 roku spełnia najnowszą normę emisyjną EU5.
Maszynę PB 100 wprowadzono na rynek w 1999 roku. Chodzi o najliczniej sprzedawany typ maszyny do utrzymania narciarskich tras biegowych na świecie jest też wykorzystywany zarówno do utrzymania tras na najbardziej prestiżowych zawodach, jak też do utrzymania tras dla szerokiej publiczności. Napęd zapewnia sześciocylindrowy silnik Cummins o mocy 186 kW / 253 PS z maksymalny momentem obrotowym 990 Nm.
W zależności od wybranego wariantu szerokości maszyna jest standardowo wyposażona w lemiesz (szerokość w zamkniętym stanie 2,8 lub 3,2 m), kombi gąsienice (szerokość gąsienicy 810 lub 970 lub 1320 mm), odśnieżarkę (maksymalna szerokość 3310 lub 3640 lub 3930 mm) i wyciskarkę do śladu na listwie prowadzącej.
Wyciskarka do śladu jest oferowana w następujących wersjach: dwuśladowa lub trzyśladowa z możliwością mechanicznego posuwu bocznego po listwie prowadzącej, dwuśladowa z możliwością hydraulicznego posuwu bocznego prawej wyciskarki w zakresie 900 mm, dwuśladowa w wersji „Competition“, gdzie przed prawym śladem jest dodatkowa odśnieżarka a wyciskarka z odśnieżarką jest przesuwna bocznie w zakresie 900 mm, lub dwuśladowa w wersji „Classic“, gdzie przed obiema wyciskarkami jest dodatkowa odśnieżarka a prawa wyciskarka z odśnieżarką jest przesuwna bocznie w zakresie 900 mm.
Model PB 100 produkowano w latach od 1999 do 2009 z silnikiem o mocy 176 PS. Od 2010 do 2012 roku z silnikiem 197 PS a od 2013 roku w wersji z silnikiem spełniającym normę emisyjną 3B i o mocy 204 PS. Od 2012 roku doszło do przedłużenia podwozia o jedną oś. Dzięki temu poprawiła się zdolność pokonywania wzniesień, obniżył hałas, jest lepiej rozłożona masa, oraz poprawiła się manewrowalność i komfort obsługi. Od 2016 roku w ofercie był też generacyjnie nowy model PistenBully 100 z silnikiem Cummins o mocy 253 PS spełniający normę emisyjną 4F a od 2019 roku ten nowy model PistenBully 100 jest dostarczany z najnowszą normą emisyjną EU5.
Do maszyny można na życzenie podłączyć przystawki, takie jak przednia odśnieżarka lub kabina do przewozu 5 lub 8 osób.
Typ silnika | Cummins QSB 6.7 |
---|---|
Moc maksymalna | 186 kW / 253 PS |
Pojemność skokowa | 6 700 ccm |
Liczba cylindrów | 6 |
Szerokość całkowita | 3 310 / 3640 / 3930 mm |
Wysokość całkowita | 2 670 mm |
Długość całkowita | 8 850 mm |
Masa własna z gąsienicami | 5 000 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 7 500 kg |